Dimpact , verbeter uw digitale dienstverlening

Gemeenten staan allemaal voor dezelfde uitdagingen, zoals digitalisering, multichannel dienstverlening, Antwoord© geven en zaakgericht werken. Elke gemeente heeft daarbij te kampen met onvoldoende middelen, kennis en capaciteit. Samenwerken met elkaar ligt dan voor de hand.

Wat is dimpact ?

 

Dimpacdimpactlogot is een coöperatieve vereniging 100% van, voor en door gemeenten. De Dimpact-gemeenten hebben de handen ineen geslagen om vraagstukken rondom dienstverlening en bedrijfsvoering gezamenlijk op te pakken.

Binnen Dimpact worden kennis, capaciteit en middelen gebundeld om samen de uitdagingen van de e-overheid aan te gaan. Door gezamenlijke ICT inkoop, hosting, ondersteuning en regievoering bij samenwerking, worden betere resultaten geboekt tegen lagere risico’s en investeringen.

 

Wat doet Dimpact?

 

Dimpact verbindt dienstverlening aan bedrijfsvoering.Hiervoor koopt Dimpact de benodigde digitale bodemplaat in van de markt. Daardoor kunnen alle lidgemeenten gebruik maken van dezelfde oplossing voor hun dienstverlening en bedrijfsvoering. Hierdoor is ook gezamenlijk hosting mogelijk, alsmede samenwerken bij beheer, innovatie en implementatie.

Wat kan ik voor u betekenen ?

vincentAls een gemeente zich aansluit bij Dimpact krijgen ze een groot pakket aan tools tot hun beschikking. De vereniging bied veel trainingen aan, hierdoor kan de gemeente zelf aan de slag.  Het is echter een ingewikkelde materie, en waarom zou je het wiel zelf willen uitvinden, als er iemand is waarmee je samen een grote eerste slag kunt maken. Doordat ik al sinds het ontstaan van Dimpact met hun producten werk heb ik hier een ruime ervaring in opgebouwd.

Als het nu gaat om het online zetten van transacties, het vullen van de pdc of het volledig configureren van een gebruikersbestand met de bijpassende rollen en rechten. Alles is mogelijk.

Wat ook vaak genoeg voorkomt is dat het digitaal loket er maar bij moet worden gedaan. Op zon moment kan het erg handig zijn om iemand in te huren die dit vaker gedaan heeft en je een heel stuk werk uit handen kan nemen.

Vraag nu een offerte aan

5 juni

Heerenveen probeert WhatsApp als kanaal

De gemeente Heerenveen is een proef begonnen met WhatsApp als nieuw communicatiekanaal. Vragen aan de gemeente, maar ook meldingen, zijn via dit kanaal aan de gemeente […]
10 april
Dimpact logo

Dimpact en GovUnited stellen Programma van Eisen Burgerzakenmodules beschikbaar aan Marktplaats BZM van KING

Dimpact en GovUnited, twee gemeentelijke samenwerkingsverbanden met zo’n 50 deelnemers, hebben gezamenlijk eisen en wensen geformuleerd voor de verwerving van de Burgerzakenmodules (BZM’s) in het kader […]
28 maart

De gemeente Ommen sluit aan bij Dimpact

De ambtelijke organisaties van de gemeenten Ommen (17.300 inwoners) en Hardenberg (59.600 inwoners) werken sinds 2012 samen onder de naam Bestuursdienst Ommen-Hardenberg. Gemeente Hardenberg is in […]
15 februari

Dimpact en Atos kiezen voor Sdu VIND-content

Atos heeft na een uitgebreide consultatieronde gekozen voor VIND-content van Sdu Information Solutions. VIND wordt gebruikt in de nieuwe Atos e-Suite die in 2013 wordt geleverd aan […]
%d bloggers liken dit: